HTML

Linkek

Friss topikok

  • ciel: akkor ez a "költse gyógyszerre" tipikus esete? (2017.11.28. 11:12) Svájci kedvezmények
  • domar: @igyli: Köszönöm a teljeskörű tájékoztatást:) (2015.07.23. 12:12) Kisokos
  • igyli: @domar: írtam gyorsan egy kis összefoglaló posztot: igyli.blog.hu/2015/07/22/kisokos_312 (2015.07.22. 14:32) Német, mint második nyelv
  • rosal: őszintén nem is vártam más eredményt. Aki műfordítja a locsolóverset, annak minimum 5.5 a németje.... (2015.02.15. 18:02) Az első érdemjegy
  • csimar: Nem tudom ki a nagyobb HŐS!? Pici Igyli, hogy ilyen ügyesen megoldotta ezt a helyzetet vagy Ti, h... (2015.01.16. 12:55) Mélyponton

igyliék svájci kalandjai

2016.05.10. 11:47 igyli

Kávégép, Garancia, DeLonghi, Szervíz, Svájc

Címkék: Svájc Garancia Szervíz Kávégép DeLonghi

Az elmúlt hetekben a svájci DeLonghi márkaszervíz szponzorálta a vérnyomásom rendszeres karbantartását. Elmesélem.

Tavaly vettünk egy (akkor) szipi-szupi kávégépet, a fenti márkából. Nem volt túl olcsó, de azért túl drága sem, gyönyürű piros színe volt, nem foglalt sok helyet, és finom kávét készített. Egészen úgy másfél hónappal ezelőttig, amikor is kipurcant. Nem teljesen, de éppen eléggé: életjeleket azért adott, de a forró vizet nem tudta keresztültuszkolni (milyen szép szó) a kávén. 
Szerencsére még alig egy éves, jócskán benne van a kétéves gariban. Uccu neki, elvittem a boltba ahol vettük, nem is volt semmi gond. Egészen addig, amíg úgy két hét múlva fel nem hívtak, hogy a szervíz elutasítja a javítást, mert a készülék "teljesen át van rozsdásodva, kívül és belül is, totálkár". Mondom, hogy hát az lehetetlen, megtárgyaltam Frau Igylivel is, aki mondta, hogy a víztartály környékén tényleg van egy pici rozsdafolt rajta, de a teljesen átrozsdásodott az nagyon erős túlzás. Újabb telefonok következtek, a szervíz szerint túl nedves környezetben használtuk. Tessék? Egy kávégépet? A konyhában? Egyébként pont van egy páratartalom-mérős óránk a konyhában, ami sokkal inkább száraz levegőt mutat. Elmondtam ezt a telefonálások alkalmával is, meg azt is, hogy a kézikönyv egy sort sem ír páratartalomról, a gépet meg nem dobtuk vízbe, szóval most mi van akkor? Egyébként meg ez egy kávégép, a forró vizet és a párát saját maga állítja elő, ha belül is rozsdás, akkor talán ereszt valami cső, nem?
Azt még hozzá kell tennem, hogy a bolt határozottan elutasította, hogy közvetlen a szervízzel beszélhessek, mindig ők közvetítettek. Ezek után a szervíz képeket küldött, amin lefényképezték a rozsdafoltot, néhány elszíneződést a krómozott felületeken, meg egy átégett alkatrészt, amit nem tudtam a képről pontosan kivenni, hogy mi, de egy nagyobb ellenállásnak vagy csatlakozónak néztem. Arról persze semmi info, hogy mi is az állítólagos totálkár oka. 
Tovább ment az anyázás, mondtam, hogy nem értem, hogy a rozsdafoltok hogyan befolyásolhatnák a - feltehetőleg - hibás pumpát, attól, hogy az autóm karosszériáján van egy kicsi rozsdafolt, a motor még nem szükségszerűen totálkáros, sőt, nem igazán van összefüggés.
Így ment ez vagy két hétig, 6-7 telefonhívás, de nem jutottunk sehova, a szervízt nem tudtam elérni, sőt belengették, hogy a "bevizsgálási költséget" ki kellene fizetni, és akkor visszaadnák a készülékem, persze javítatlanul. Na erre picit elszállt az agyam. Szerencsére a leadáskor kapott papíron semmit nem írtam alá (bár tényleg van rajta egy rész költségátalányról, kitöltetlen összeggel), úgyhogy már készültem a következő menetre ezzel kapcsolatban.
Múlt héten aztán kaptam egy SMS-t, hogy a készülékem átvehetem az üzletben. Mi a szösz? Azután, hogy kértem, hogy beszélhessek a szervízzel, nem hívtak vissza sem, most akkor ez mi? Tegnap elmentem a gépért, ahol az eladó az "aha, a problémás gép!" felkiáltással nyugtázta, hogy miért is mentem (én meg halkan elmormoltam rá egy "anyád!"-at), majd kihozta a raktárból a cuccot. 
Kérdezem, hogy akkor most mi lett? Hát, hogy akkor ezt elutasították, az ismerős nedvesség-blabla. Nagyszerű. Már vártam a csörtét a csodás bevizsgálási díjról, de nem jött. Kérdeztem, hogy akkor ennyi? Igen. Aztán semmi, elhoztam a gépet. Papírt, ilyesmit nem kaptam, és már csak utólag gondoltam rá, hogy hát nem biztos, hogy ártott volna, ha van valami a kezemben erről.
Jobban megnéztem a rozsdafoltokat, találtam is két helyet. Az egyik közvetlen a víztartály szélén, a másik pedig egy vízszintes csíkban egy műanyag - fém találkozás fölött egy centivel. Érdekes módon víz itt sehogy sem tud megállni, szóval nem vágom, hogy rozsdásodott az el. Azt viszont jól lehet látni, hogy időt szántak rá, hogy levakarják az összes még le nem vált festéket, csak hogy jó feltűnő legyen. Mérhetetlenül dühös voltam. 
Mikor hazaértem, irány a pince. Kb. tíz perc alatt szétkaptam. Nos, a rozsda tisztán felületi, szó sincs "átrozsdásodásról", belül a gépházban pedig minden tiszta és érintetlen. Egy dolog nem stimmelt, az pedig a pumpához menő vezetékek egyikén egy elszenesedett villás csatlakozó. Víznyom, rozsda persze sehol. Szerintem ilyen inkább akkor fordul elő, ha a csatlakozó nem érintkezik rendesen, és az áthúzó szikra szépen lassan elkormolja az érintkező felületeket, így egyre nagyobb lesz az ellenállás, ezzel a hő, aztán egy idő után kész. Ezután kb. újabb három perc alatt levágtam az elszenesedett csatlakozót, és kicseréltem egy másikra, ami úgy 20 forintért kapható minden barkács/villanyszerelős boltban. Összeraktam, bekapcsoltam, és csodák csodája, működött!!!
Szóval, nem értem én ezt. Szétszedték, látták, hogy egy filléres alkatrész nyilvánvalóan rossz, de ahelyett, hogy kicserélték volna és kipróbálják, hogy csak ennyi-e a probléma, elkezdték a rozsdát kapargatni, fényképeket készíteni, többször telefonálni, satöbbi. Előző esetben lett volna egy elégedett vevő, gyakorlatilag nulla költségen, második esetben egy csomó időt rászántak, hogy egy "soha-többet-ilyet-nem-veszek" esetet előidézzenek...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyli.blog.hu/api/trackback/id/tr178701594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása