HTML

Linkek

Friss topikok

  • ciel: akkor ez a "költse gyógyszerre" tipikus esete? (2017.11.28. 11:12) Svájci kedvezmények
  • domar: @igyli: Köszönöm a teljeskörű tájékoztatást:) (2015.07.23. 12:12) Kisokos
  • igyli: @domar: írtam gyorsan egy kis összefoglaló posztot: igyli.blog.hu/2015/07/22/kisokos_312 (2015.07.22. 14:32) Német, mint második nyelv
  • rosal: őszintén nem is vártam más eredményt. Aki műfordítja a locsolóverset, annak minimum 5.5 a németje.... (2015.02.15. 18:02) Az első érdemjegy
  • csimar: Nem tudom ki a nagyobb HŐS!? Pici Igyli, hogy ilyen ügyesen megoldotta ezt a helyzetet vagy Ti, h... (2015.01.16. 12:55) Mélyponton

igyliék svájci kalandjai

2010.02.07. 21:20 igyliné

Zopf

Címkék: recept svájc sütés

Svájciak vasárnapi eledele a zopf. Külsőre azonos a magyar fonott kaláccsal, csak ez sós. Egyszer már elkészítettem.

Hozzávalók:

- 1 kg liszt (svájcban van kimondottan Zopf-liszt, én azt használtam, de bármilyen fehér liszt jó)
- 1 evőkanál só
- 20-30g élesztő (én két csomag szárazélesztővel csináltam)
- 1 teáskanál cukor
- 125g vaj
- 6.5-7dl tej
- 1 tojás sárgája

Elkészítés:

- Egy deci tejben fel kel futtatni az élesztőt a cukorral együtt
- A lisztet, sót, vajat és a maradék tejet összegyúrjuk, majd utána hozzágyúrjuk az élesztőt is
- Kelesztés addig, míg kétszeresére nő (jó esetben :))
- Miután megkelt, négy részre osztjuk és négyes fonással befonjuk (Én sokáig vesződtem vele, de nekem végül háromfonatos lett. Az eredeti négy fonatú)
- Ezután bekenjük vízzel a tetejét, és 45 percig pihentetjük a tepsiben (sütőpapír lehet alatta)
- Közben előmelegítjük a sütőt, légkeveréssel 200 fok jó neki.
- Sütőbe rakás előtt, bekenjük a tojás sárgájával
- 45-50 percig sütjük

Azért szeretem ezt a zopf receptet, mert ezzel jöttem rá, hogy minden kelt tésztát vízzel meg kell kenni és úgy pihenteti, így szép marad a teteje, és nem töredezik rommá.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyli.blog.hu/api/trackback/id/tr481737640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hefezopf? Nagyon szép, igazán küldhetnél egyet :)
Olyasmi, csak ez egyáltalán nem édes, inkább kenyérszerű íze van, de kalácsszerűen puha.

Gyertek el, és sütünk egyet vasárnap reggelire :)
süti beállítások módosítása