HTML

Linkek

Friss topikok

  • ciel: akkor ez a "költse gyógyszerre" tipikus esete? (2017.11.28. 11:12) Svájci kedvezmények
  • domar: @igyli: Köszönöm a teljeskörű tájékoztatást:) (2015.07.23. 12:12) Kisokos
  • igyli: @domar: írtam gyorsan egy kis összefoglaló posztot: igyli.blog.hu/2015/07/22/kisokos_312 (2015.07.22. 14:32) Német, mint második nyelv
  • rosal: őszintén nem is vártam más eredményt. Aki műfordítja a locsolóverset, annak minimum 5.5 a németje.... (2015.02.15. 18:02) Az első érdemjegy
  • csimar: Nem tudom ki a nagyobb HŐS!? Pici Igyli, hogy ilyen ügyesen megoldotta ezt a helyzetet vagy Ti, h... (2015.01.16. 12:55) Mélyponton

igyliék svájci kalandjai

2009.12.30. 02:10 igyli

Szerencse

Még karácsony előtt kitöltöttem életem első német nyelvű keresztrejtvényét (svájci-német nyelvjárással súlyosbítva!). Az apropót az adta, hogy a bevásárlóközpont, ahol a megdöbbentő ingyenes körhinta volt, internetes oldalán nyereményjátékot hirdetett, és a nevezéshez kellett a rejtvény megfejtése. Vért izzadva silabizáltam és szótáraztam és gugliztam vagy egy órán át, majd úgy kb. 50%-os készültségi szintnél adaptív heurisztikus módszereket vetettem be: beírtam az egyetlen általam ismert szót, ami passzolt a meglévő betűkhöz, és beküldtem mint megfejtést.

Erre, ma reggel kapok egy levelet, hogy "Sehr geehrter Herr Igyli, Sie haben am Weihnachtswettbewerb auf unserer Homepage teilgenommen und gewonnen"! Azaz nyertem, mégpedig mint írták egy 100 frankos ajándékutalványt! Woooooow! Hihetetlen, hogy kitaláltam a jó megoldást :)

Lehet hogy így üzentek odafentről, hogy "tanulj fiam Németül"?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyli.blog.hu/api/trackback/id/tr871631825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemnem, gondolj csak bele, Weihnachtswettbewerb! Miféle hihetetlenül randa szó ez? A Weihnacht még csak csak, de a Wettbewerb? Ezt a nyelvet akarod tanulni? :-)))
...és ha tudnád hogy ejtik svájcinémetül... pfff :)
süti beállítások módosítása