HTML

Linkek

Friss topikok

  • ciel: akkor ez a "költse gyógyszerre" tipikus esete? (2017.11.28. 11:12) Svájci kedvezmények
  • domar: @igyli: Köszönöm a teljeskörű tájékoztatást:) (2015.07.23. 12:12) Kisokos
  • igyli: @domar: írtam gyorsan egy kis összefoglaló posztot: igyli.blog.hu/2015/07/22/kisokos_312 (2015.07.22. 14:32) Német, mint második nyelv
  • rosal: őszintén nem is vártam más eredményt. Aki műfordítja a locsolóverset, annak minimum 5.5 a németje.... (2015.02.15. 18:02) Az első érdemjegy
  • csimar: Nem tudom ki a nagyobb HŐS!? Pici Igyli, hogy ilyen ügyesen megoldotta ezt a helyzetet vagy Ti, h... (2015.01.16. 12:55) Mélyponton

igyliék svájci kalandjai

2017.03.12. 00:10 igyli

Karatés kiakadás

Címkék: gyerekek karate svájc kezelhetetlen

Már jó régen nem írtunk, ezerrel zajlik az élet, meg leginkább a nappalink rekonstrukciója, amitől egy szabad percünk sem marad, de ma egy emaillel nagyon felhúztak, úgyhogy gyorsan ki is írom magamból, mielőtt még jobban megfeküdné a gyomromat.

Az történt, hogy két hét múlva karate verseny lesz, amire mindkét nagyobbik Igyli-gyermek jelentkezett. Minden ilyen versenyen két katagória van: kumite (harc) és kata (formagyakorlatok). Mi mindig mindkettőre jelentkezni szoktunk, és általában el is hozunk valamilyen érmet.

Ma délelőtt miközben éppen a nappali falát egyengettem nyakig gipszben, jött egy email a karate tanártól. Meglepődtem, egyrészt mert szombat, másrészt mert még soha nem kaptunk tőle semmilyen emailt, de egyébként sem az a nagy kommunikátor a szenszei.

Aztán a levél olvasása után mégjobban kikerekedett a szemem. Az állt ugyanis benne, hogy hiába jelentkezett mindkét gyermekünk a versenyre csütörtökön (és megjegyzem, a nevezési díjat is befizettük), Igyli-fiút nem engedi kumite kategóriában indulni. Mi??? Azt is leírta miért: mert nem fogad szót órán. Pontosabban, hogy nem csinálja meg azt (úgy?) amit mond neki. De azért katában indulhat, ha akar. Ja, és beszélt a másik tanárral (aki csütörtökön elfogadta a jelentkezést, és az a tanár is megerősítette neki, sőt, szerinte fiunk soha semmit nem csinál meg, amit kérnek tőle, mindig "azt csinál amit akar").

Persze rögtön megmutattam az emailt Igyi-fiúnak és megkérdeztem tőle, hogy mi történt, vagy ez most mi? Nem igazán tudta, elmondása szerint az történt, hogy kumitét gyakoroltak, majd utána azt mondta neki a tanár, hogy ha így csinálja, akkor szerinte jobb ha inkább nem is indul a versenyen. Mondjuk ez, és ami az emailben állt, nem egészen ugyanaz.

Azt sem értem, hogy miért csak kumite? Kata közben nem rosszalkodott? Vagy annyira rossz kumitéből, hogy ne is lássák? Ez utóbbi már tényleg az ő szégyene lenne, miután évek óta nála tanul. Másrészről, ha annyira rossz lenne, nem nyerne érmeket, meg a legutolsó versenyen nem győzőtt volna pl. 9-0-ra három ura mawashi geri-vel.

Egész délután ezen gondolkoztam, és egyre mérgesebb lettem. Az egy dolog, hogy ez az egész nyilván nem ingyen van, hanem már évek óta nagyon is ropogós frank-kötegeket fizetünk, most már két gyereknek. Az, hogy egy hatdanos karatemester nem tudja rávenni a fiam, hogy azt csinálja az órán amit akar - már ha tényleg így van/lenne -, már önmagában is rég rossz. Az sem mellékes, hogy a kumite felszerelés is egy kisebb vagyon, amit persze tőle vesz meg mindenki, akik aztán hétvégéken többszáz kilométereket autóznak, hogy az iskolának érmeket hozzanak, amiket persze büszkén kitesz a honlapra, meg a helyi újságba.

Természetesen a csütörtöki tanár pénteken mosolyogva beszélgetve vette át Frau Igylitől a jelentkezési lapokat, és egy szóval sem említette, hogy a gyerekünk szófogadatlan vagy kezelhetetlen lenne. Mondanom sem kell, hogy egyáltalán ilyenféle, visszajelzést nem kaptunk egyik tanártól sem. 

Erre most, ez annyira égető és durva eset volt, hogy ha már kedden és csütörtökön is elfelejtették megemlíteni (meg az összes előtte levő órán), akkor most szombaton mindenképpen emailt kellett róla írni.

Őszintén szólva legszívesebben lemondtam volna az egészet, megy a fene 500km-t egy nap azért, hogy aztán ilyen emaileket kapjon, meg ha nyerünk valamit, akkor kirakhassa az interntetre. Megjegyzem a szenszei maga az utóbbi két év úgy 6 versenyéből egy, azaz egy versenyen jelent meg személyesen. De Igyli-lányka miatt nem tehettem, mégis miért szívassam meg őt más hülyesége miatt? Igyli-fiúval megbeszéltük a dolgot, és miután megemlítettem neki, hogy bármit választhat, tőlem indulhat csak katában, de akkor sincs harag, ha egyáltalán nincs kedve elindulni, azt mondta, hogy akkor inkább nem is indul egyáltalán, majd drukkol a testvérének. Kedves fiú, és szerintem jó döntés.

Ami a választ illeti, lehet hogy kicsit elvágtam a karatés jövőnket. Minden indoklás nélkül írtam, hogy akkor inkább nem indul Igyli-fiú egyik számban sem. Majd még hozzátettem, hogy ez az egész nagyon meglepett minket, mivel mindezidáig semmilyen visszajelzést nem kaptunk, még a jelentkezéskor sem, továbbá, még a gyerekkel történt megbeszélés is értetlenül állunk a dolog előtt, ezért jövő héten kedden szívesen megbeszélnénk ezt vele személyesen.

Egyelőre itt járunk, kíváncsi vagyok mi sül ki ebből...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyli.blog.hu/api/trackback/id/tr1112331071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása