HTML

Linkek

Friss topikok

  • ciel: akkor ez a "költse gyógyszerre" tipikus esete? (2017.11.28. 11:12) Svájci kedvezmények
  • domar: @igyli: Köszönöm a teljeskörű tájékoztatást:) (2015.07.23. 12:12) Kisokos
  • igyli: @domar: írtam gyorsan egy kis összefoglaló posztot: igyli.blog.hu/2015/07/22/kisokos_312 (2015.07.22. 14:32) Német, mint második nyelv
  • rosal: őszintén nem is vártam más eredményt. Aki műfordítja a locsolóverset, annak minimum 5.5 a németje.... (2015.02.15. 18:02) Az első érdemjegy
  • csimar: Nem tudom ki a nagyobb HŐS!? Pici Igyli, hogy ilyen ügyesen megoldotta ezt a helyzetet vagy Ti, h... (2015.01.16. 12:55) Mélyponton

igyliék svájci kalandjai

2010.05.02. 08:55 igyliné

Nusstörtli

Címkék: sütés

Azaz diótorta, hivatalos nevén Engadiner Nusstorte, vagy rétorománul Tuorta da Nusch Engiadinaisa, Graubünden kantonból.

...inkább diós süti, vagy dióspite :)

Hozzávalók a tésztához:

  350g liszt
  200g cukor
  250g vaj
  1 csipet só
  1 kis citrom reszelt héja
  1 tojás

Hozzávalók a töltelékhez:

  250g cukor
  300g durvára tört dió (kezdőknek: héja nélkül :) )
  200ml tejszín
  3 evőkanál méz

Elkészítése: a tésztát összegyúrjuk, nem kell sokáig dolgozni vele, összeáll, aztán annyi. Gömbölyűre formáljuk és egy tálban berakjuk fél órára a hűtűbe. (Szerintem ezalatt ne a töltelékkel foglalkozzunk, azt majd ha a tésztával végeztünk.) Fél óra elteltével a tészta 2/3-át kinyújtjuk egy kb. 26 cm átmérőjű sütőformába rakjuk, a szélén is legyen tészta. A maradék tésztát is nyújtsuk ki, az lesz a süti teteje, ezt hagyjuk a gyúródeszkán.

Na, most jön a töltelék, ekkor kezdhetjük előmelegíteni a sütőt, 180 °C, légkeverés.

A cukrot elkezdjük melegíteni, karamellizálni, lehetőleg rozsdamentes acél edényben (én teflon serpenyőben csináltam). Mikor aranyszínű, akkor nagyon lassan hozzácsurgatjuk a tejszínt, majd a diót és utána a mézet. Rotyog kegyetlenül, vigyázzat! Ha megvan, beleöntjük a sütőformába, egyenletesen elosztjuk, a kinyújtott tésztát a tetejére rárakjuk,szélét összegyurmázzuk, tetejét megböködjük villával és mehet a sütőbe.

Mikor aranybarna színű lesz a süti kivesszük. Sajnos az evésre várni kell, a recept szerint egy napig. Mondanom se kell, hogy Herr Igylivel mi ezt nem bírtuk kivárni, 5 óra hosszáig tudtuk kerülgetni ezt a csodát, míg aztán türelmünk elszállt és nekiestünk.

Néhány recept még azt írja, hogy a töltelék előtt a tésztára kenjünk ribizlilekvárt (egyik pirosat, másik feketét, majd idővel sorra kerül mindegyik). A már kész sütire rákentem, finom, ad neki egy kis savanykást ízt, aki kedveli ezt az ízt, szerintem bátran tegyen a sütijébe.

Fogyókúrázók kerüljék messze ezt a sütit, még nekem, aki csokit csokival eszem is édes. (Herr Igyli csodák csodájára nem evett utána savanyúuborkát és szalámit se, de szerintem azért nem, mert kiütötte a cukorszintje :) ).

A tapasztalatom ezzel a sütivel, hogy a már régen felfedezett fortély, miszerint minden sütibe több liszt kell, mint ami a receptben áll, itt nagyon igaz. Lehet a vaj nem volt elég svájci, legközelebb erre is figyelni fogok, de valami miatt nem állt össze egyből a tészta, ill. nyújtásra alkalmatlan volt. Vegyes virágmézt raktam bele (az volt itthon), aminek nagyon kiéreztem az ízét - legközelebb akácmézet és csak két kanállal rakok bele.

Fogok még ilyet sütni, finom :).

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyli.blog.hu/api/trackback/id/tr931967917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Igylinek csuda jó dolga van ;-)
Hát, nem panaszkodom :)
Hihi! Jól néz ki! most azonban le vagyok tiltva... majd 4 hónap múlva talán!
Örülök, hogy a blogodra találtam, tetszik. Az Engadiner Nusstorte kapcsán jutottam Hozzád. Érdekes, hogy mindketten mostanában sütöttük. Kiváncsian várom a következö írásaidat ;-)
süti beállítások módosítása