"Les Femmes de l'Ombre"
Ez jó volt, pedig nem szeretem a háborús filmeket. Izgalmas is, meg érdekes is, ráadásul franciául. Bár valamiért az az érzésem, hogy a vallatós jelenetek igy kicsit finomabbak voltak, mint az a valóságban megtörtént.
"A forrás (The Fountain)"
Huhh, ezen elég sokat gondolkodtunk utána. Mondjuk már előtte is, hogy megnézzük-e. Volt egy-két dolog, ami tetszett, pl. amikor a fa "szőre" felállt a pasi érintésére, meg a nagyon szép képek. Aztán volt benne olyan is, amik nem tetszettek, pl. ugyanazok a nagyon szép képek a film -mondjuk- közepétől. Ami az elején még szép volt elsőre, az végére, sokadszorra, már iszonyatosan sok volt. A zene szerintem teljesen átlagos. A sztoriban sincs számomra semmi nagy durranás, de ami mégis jó (vagy idegesítő, de azért jó), hogy annyira össze vannak keveredve, vagy csak nem egyértelműek első nézésre a különböző szálak, hogy jó kis elméleteket lehet felállítani (kinek-kinek a maga világlátása szerint) hogy akkor most melyik mi is? Jövő, múlt, fantázia, vagy a könyvben olvassa...?
"Thank You for Smoking (2006)"
Hogy ne mindig valami komoly legyen. Vicces is, de azért vannak benne mondatok, amik utána is felidéződnek.
"Vanilla sky"
Hát ez nagyon nem jött be. Tom Cruise-t egyedül a Collateral-ban bírtam. Persze Penélope Cruz szép és jó, mint mindig, de ez a film nagyon erőltetett... Apropó, bár ez már régebbi:
"A halál záloga (Collateral)"
Szóval szerintem itt jó volt Cruise, meg az egész film. A jazz zenészes jelenet pedig teljesen brutál...
"All About My Mother (Almodóvar, 1999)"
Ez tetszett. Egyetlen dolog van ami zavar, és ez már több Almodovar filmben is feltűnt, az a durván mese habbal esete. Olyanra gondolok, amikor pl. a transzvesztita csaj kiáll a színpadra, és komplett monológot ad elő csak úgy röptében. Naaaa. A másik, mikor a végén, persze hogy mindenki annak szurkol, hogy a gyereknek ne legyen AIDS-es, így is lesz. Ez rendben is van, én is drukkoltam, de miért kell ezt csodának feltüntetni? Ehhez egyáltalán nem kell csoda, és gondolom ezt ők is tudták, nem értem miért kellett ezt így befejezni. Kicsit mintha az elmondandó történet vagy tanulság szentesítene mindent, és hogyha néha azért csavarni kell egyet-egyet a világon, hogy ez létrajöjjön, akkor legyen. Engem ez zavart, de azért jó.
"Éjjeliőr a hullaházban (Nightwatch, 1998, Ole Bornedal; Nick Nolte, Patricia Arquette, Ewan McGregor)"
Ez a magyar cím egy borzalom :) Huhh. Ide Bornedal I'm Dina című másik filmje vezetett el, meg Patricia Arquette a Médium-ból (nem kell röhögni :), akit/amit nagyon bírunk. Nekem ez egy igazán izgalmas film volt, az eleje sokkal durvább, és annyira jól be van lengetve a hullaházas parával, hogy a végére mikor a történet racionalizálódik, már teljesen le voltam izzadva :)))
"Last Chance Harvey"
Lightos, kedves szerelmeses film két klassz színésszel. Dustin Hoffman nagyon klasszul csinálja, néha hihetetlenül hitelesen tud idegesítő lenni.
"Two Lovers (2008)"
Melyiket lányt válasszuk: aki szeret, megbízható, és ráadásul hozza apuka üzletét, vagy a kiszámíthatatlan, izgalmas, és veszélyes kapcsolatban elveszettet? Vagy egyiket sem, inkább a tenger? Nagy kérdések ezek ;-)
"Megtört ölelések (Los Abrazos Rotos, Almodóvár)"
Penelopé Cruz ismét. Szép és jó, és van egy (azaz kettő) jelenet, ami valami egészen rendkívüli számomra.
"Törés (Fracture, 2007)"
A jó ügyész és a hideg számító precíz kegyetlen elme küzdelme. Végülis egész jó. De Anthony Hopkins annyira közhelyes szerintem erre a szerepre, hogy egy teljesen más színész talán többet adhatott volna hozzá a sztorihoz.
"Killing Words (Palabras encadenadas 2003)"
Na még egy spanyol. Jó kis thriller, ahol tényleg nem lehet tudni, hogy most jó vagy rossz, vagy csak kicsit rossz a pasi, és nem is lövöm le, érdemes megnézni.
"Casablanca (1942)"
Egy klasszikus. Eddig egyszer láttam, stílusosan éppen repülőgépen ülve Amerika felé. Akkor nem tetszett, most viszont egész jónak találtam.
"Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén (Mujeres Al Borde De Un Ataque De Nervios, Almodóvar, 1988)"
És még egy Almodóvar :) Egész mókás volt, de annyira mégsem. Amúgy meg a filmtörténet legcsúnyább nője tuti ebben a filmben van (bocsánat, de tényleg...). Viszont Igylinét teljesen magával ragadta a gazpacho, úgyhogy neki is állt készíteni :)
"Volver (Almodóvár, 2006)"
Na még egy! Ez tetszett, bár itt is megvan a nyilvánvalóan esélytelen történések teljes figyelmen kívül hagyása, meg a történetmesélésért mindent lehet, amiről íram fentebb. Itt pl. két nő egy éjszaka alatt kiás egy akkora gödröt, hogy kényelmesen belefér majd egy nagyobbacska fagyasztóláda, aztán gond nélkül vissza is temetik??? A másik meg, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy eltűnt egy pasi?! Arrgh. Amúgy jó.